29 Mayıs 2008 Perşembe

JÖLELİ PELTE

Hanımlar, bugünkü tatlım tam yaz tatlısı. Ailenizi sıcak yaz günlerinde mutlu edebileceğiniz soğuk bir lezzet. Denemenizi tavsiye ediyorum.
Yapılışı:
Önce istediğimiz bir jöleyi alıyoruz. (benim kullandığım vişneli) Pişiriyoruz. Servis yapacağımız cam kaba (ben krem karamel kasesi kullandım) meyvaları yerleştirip üstüne sıcak jöleyi döküyoruz. Oda sıcaklığına gelince buzdolabına koyup katılaşmasını bekliyoruz. Katılaşınca pelteyi hazırlama zamanımız geldi demektir. Herhangi sevdiğimiz bir kompostonun suyunu ya da meyva suyunu tencereye döküp (evde kızılcık kaynatmıştım ben onun suyunu kullandım) soğukken içine nişasta salıyoruz. Şekeri zaten kızılcığı kaynatırken ilave etmiştim, tekrar katmadım. Nişastanın belli bir ölçüsü yok. Yaptığınız pelteyi koyu kıvamda tutsun yeter. Pelte, biraz ılınınca, dolaptan çıkardığım jölenin üstüne döküyoruz. Son olarak dondurup yiyoruz.
Not: kaseye strech film serebilir ve jölenin rahat ayrılmasını sağlayabilirsiniz. Ama strech kullanmazsanız, donunca kenarlarından bıçak gezdirince de ayrılıyor. Tercih sizin. Afiyetle yiyin, sevdiklerinize ikram edin.

Hiç yorum yok: